De eerste week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Esmée Blijham - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Esmée Blijham - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Esmée

21 September 2014 | Malta, Sliema

Nou, de eerste week op Malta zit erop!

We hebben een goede en rustige vlucht gehad. Toen we aankwamen in ons appartement, was het allemaal nog even wennen. Gelukkig zijn alle probleempjes nu goed opgelost.
Even tot rust gekomen en daarna boodschappen doen.
Wat een hitte zeg!!
We moeten telkens als we boodschappen gaan doen een steile weg af en op, een lange trap en daarna nog een lang stuk lopen.
De eerste hadden we er niet aan gedacht om een tas mee te nemen. Beetje dom natuurlijk.. want bij de winkel hadden ze ook geen tassen. Dus toen moesten we met al die zware boodschappen terug lopen! En weer die trap op en die steile weg..
's Avonds hebben we een heerlijke pizza gegeten en terwijl we aan het eten waren was er ook een schoonzwemshow.
Daarna zijn we lekker gaan slapen. (wel een hard bed zeg!)
Op zondag hebben we gekeken hoe de weg naar school was.
Dit was nogal een eindje met dat warme weer.
Rond 4 uur bedachten we dat we wel naar het strand konden gaan. We zijn toen naar Golden Bay geweest. We dachten er binnen 20 minuten wel te zijn, maar dat viel tegen. Na ongeveer een uur in de bus waren we er eindelijk. Wat een mooi strand zeg!
Daarna heeft Robert heerlijk gekookt. We hadden aardappels, sla en een lekker stukje kipfilet.

Maandag moesten we voor het eerst naar school. We moesten een toets maken om ons niveau te bepalen. Ik kreeg klas b1.1 aangewezen. Ik kwam binnen in het lokaal en werd meteen goed ontvangen. Wel gek dat je daar echt alleen nog maar Engels kan praten.
's Middags zijn we naar een strandje geweest bij ons in de buurt.
's Avonds heb ik gekookt. Ik heb toen wraps gemaakt.

Ook dinsdag moesten we weer naar school. Weer in dezelfde klas.
Na school zijn we met school naar Valletta geweest. We hebben daar de buurt verkent en een heel stuk gelopen. Aan het einde van de tour hebben we een soort film over de geschiedenis van Valletta gezien. Daarna zijn we weer terug gegaan. We hebben toen even ergens een lekkere burger gegeten omdat het al erg laat was.

De 3 dagen school van de rest van de week zijn eigenlijk hetzelfde verlopen als de andere 2.

Gister zijn we weer naar Valletta geweest. Daar hebben we prins William gezien! Het was een heel bijzondere ervaring en er waren hele mooie auto's. Het was enorm druk, maar wel heel leuk.

Het verkeer is hier trouwens wel heel erg ruig. Ze toeteren aan een stuk door! Ook zijn de smalste straatjes tweerichtingsverkeer. En aan beide kanten staan auto's geparkeerd.

Vandaag zijn we weer naar Golden Bay geweest. Sanne moest daar helpen bij een volleybaltoernooi. We zijn al een tijdje weer terug en we gaan zo eten!